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Coleção Digital
Título: WOMEN S SPORTS MARKETING Autor: LAYLA MARTINS ARAGAO
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
MARCUS WILCOX HEMAIS - ADVISOR
Nº do Conteudo: 63329
Catalogação: 24/07/2023 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: SENIOR PROJECT
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=63329@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=63329@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.63329
Resumo:
Título: WOMEN S SPORTS MARKETING Autor: LAYLA MARTINS ARAGAO
Nº do Conteudo: 63329
Catalogação: 24/07/2023 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: SENIOR PROJECT
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=63329@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=63329@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.63329
Resumo:
The present study intends to analyze the perception and attitude of female
consumers facing advertisements from sports companies that support women s
participation in sports. To this end, in-depth and qualitative interviews were
conducted showing campaigns from two competing brands: Nike and Adidas.
The research had an exploratory character and counted on the participation of 12
interviewees, Brazilian women between 18 and 40 years old, being athletes, exathletes or non-athletes, who answered questions about perception and attitude.
Therefore, an analysis of the data collected and a comparation between them
was carried out in order to establish the interviewees relationship with the
marketing campaigns of the brands presented.
Descrição | Arquivo |
COMPLETE |