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Coleção Digital
Título: STREETLEVEL BUREAUCRACY IN THE NOVO MAIS EDUCAÇÃO PROGRAM: THE DISCRETION OF THOSE WHO RE(DESIGN) THE PROGRAM AT THE END Autor: FERNANDA COLMENERO MELO DE MOURA
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
CYNTHIA PAES DE CARVALHO - ADVISOR
Nº do Conteudo: 60005
Catalogação: 02/08/2022 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=60005@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=60005@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.60005
Resumo:
Título: STREETLEVEL BUREAUCRACY IN THE NOVO MAIS EDUCAÇÃO PROGRAM: THE DISCRETION OF THOSE WHO RE(DESIGN) THE PROGRAM AT THE END Autor: FERNANDA COLMENERO MELO DE MOURA
Nº do Conteudo: 60005
Catalogação: 02/08/2022 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=60005@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=60005@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.60005
Resumo:
The dissertation presented considers the leading role that street-level
bureaucrats assume in the process of implementing federal education programs, in
a case study at a school in the municipal network of São Luís in Maranhão. Looking
specifically at the Mais Educação Program and the implementation of its
replacement, the Novo Mais Educação Program. Although located at different
political moments, both aim to fulfill one of the goals of the National Education
Plan, which runs until 2024, using different strategies. This study arises from the
perspective of contributing to the analysis of the performance of these actors, what
motivates them, what values surround them and in what conditions of work and
performance certain choices and deliberations are made. Throughout the
investigation it was possible to verify that the discretion, in this case, not only
occurs but assumes a protagonist role for the implementation of the federal
program to happen. Whether due to the lack of guiding manuals that support streetlevel bureaucrats, or due to the understanding that these actors have of the concept
of comprehensive education and how it fits into the program s objective in its two
versions.
Descrição | Arquivo |
COMPLETE |