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Título: ANTI-RACISM IN THE EDUCAFRO CURRICULUM: A BLACK MOVEMENT TOWARDS THE UNIVERSITY
Autor: SARA C DE CASTILHO DAMASO DOS SANTOS
AMILCAR ARAUJO PEREIRA
Instituição:  -
Colaborador(es):  -
Nº do Conteudo: 52268
Catalogação:  19/04/2021 Liberação: 04/05/2021 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  PAPER
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=52268@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=52268@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.OSQ.52268

Resumo:
The aim of this article is to reflect on the performance of pré-vestibulares populares (courses created to prepare poor people to the national exam which is used to select students to the universities in Brazil), based on the example of EDUCAFRO, in the confrontation of social inequalities and the racism which structures them. Struggles for affirmative action and entry of the poor and blacks at the universities appear in the organization as a strategy for transforming lives and society as a whole, especially in the field of ethnic-racial relations. This transformation involves the occupation of spaces historically denied to the black population and the formation of subjectivities based on a curriculum that includes anti-racist knowledge produced and systematized by the black movement.

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