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Título: TENNESSEE WILLIAMS: THE DRAMATIC POWER OF THE POETIC IMAGERY
Autor: ANTONIO GERSON BEZERRA DE MEDEIROS
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  PATRICIA GISSONI DE SANTIAGO LAVELLE - ADVISOR
Nº do Conteudo: 50138
Catalogação:  03/11/2020 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=50138@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=50138@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.50138

Resumo:
Tennessee Williams: the dramatic power of the poetic imagery. Tennessee Williams plays are generally recognized by their expressive lyricism, which is revealed by its large presence of symbols and imageries. This study aims to demonstrate how this resource is used by Williams to increase stage experience. This dissertation is divided into two essays that deal with memory and desire through the close reading, respectively, of the plays The Glass Menagerie and A Streetcar Named Desire. Finally, this work is going to demonstrate that the presence of Hart Crane s poetry in Williams plays goes beyond epigraphs and citations, achieving the visionary aspect of poetic experience and enabling a new approach of Williams dramaturgy.

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