$$\newcommand{\bra}[1]{\left<#1\right|}\newcommand{\ket}[1]{\left|#1\right>}\newcommand{\bk}[2]{\left<#1\middle|#2\right>}\newcommand{\bke}[3]{\left<#1\middle|#2\middle|#3\right>}$$
X
INFORMAÇÕES SOBRE DIREITOS AUTORAIS


As obras disponibilizadas nesta Biblioteca Digital foram publicadas sob expressa autorização dos respectivos autores, em conformidade com a Lei 9610/98.

A consulta aos textos, permitida por seus respectivos autores, é livre, bem como a impressão de trechos ou de um exemplar completo exclusivamente para uso próprio. Não são permitidas a impressão e a reprodução de obras completas com qualquer outra finalidade que não o uso próprio de quem imprime.

A reprodução de pequenos trechos, na forma de citações em trabalhos de terceiros que não o próprio autor do texto consultado,é permitida, na medida justificada para a compreeensão da citação e mediante a informação, junto à citação, do nome do autor do texto original, bem como da fonte da pesquisa.

A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
Coleção Digital

Avançada


Estatísticas | Formato DC | MARC |



Título: MOVING TOGETHER, WAYS OF SEEING, BEING EMOTIONED BY MOBILES: MOBILIZING THE SENSES IN CREATIVE PRODUCTION OF READINGS AND MULTIMODAL WRITINGS IN FORMATIVE PROCESSES
Autor: LUCIANA PERPETUO DE OLIVEIRA
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  JACKELINE LIMA FARBIARZ - ADVISOR
Nº do Conteudo: 47700
Catalogação:  28/04/2020 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=47700@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=47700@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.47700

Resumo:
The objective of this research is to raise meanings for the use of the cellular mobile device as a means, in the teaching / learning process, for educators / managers of formative spaces. This research builds on the three-year experience in the Oi Kabum! Imagine Laboratories of Art and Technology in the School, with educators from the Public Education Network of several segments, where the presence of the cellular mobile device appears, focusing on revisiting some of these educators, years later. Under the management of the CECIP Popular Image Creation Center, it is conducted by the researcher as a coordinator, based on the methodological approach of Design in Partnership, practised at PUC-Rio. As its research object, the cellular mobile device is seen as a mobilizer and co-mover of multimodal readings and writings in formative processes, understanding it as a potent partner in the creative production of content and interaction between agents of the process, and occupying its place in the current context of digital culture. The research was divided between theoretical research, presentation of experiences in the training of teachers and managers, and qualitative interpretative research with a questionnaire answered via whatsapp. Regarding results, this research points to the use of the cellular mobile devices as a vehicles and means which materialize multimodal readings and writing, promoting interactions and participation among the subjects. Also, it indicates the methodological approach Design in Partnership as a powerful ally in partnership with Education and the inclusion of the principles of perception for the development of complex and creative thinking in the training of educators who can expand their planning with their students.

Descrição Arquivo
COMPLETE  PDF
Logo maxwell Agora você pode usar seu login do SAU no Maxwell!!
Fechar Janela



* Esqueceu a senha:
Senha SAU, clique aqui
Senha Maxwell, clique aqui