$$\newcommand{\bra}[1]{\left<#1\right|}\newcommand{\ket}[1]{\left|#1\right>}\newcommand{\bk}[2]{\left<#1\middle|#2\right>}\newcommand{\bke}[3]{\left<#1\middle|#2\middle|#3\right>}$$
X
INFORMAÇÕES SOBRE DIREITOS AUTORAIS


As obras disponibilizadas nesta Biblioteca Digital foram publicadas sob expressa autorização dos respectivos autores, em conformidade com a Lei 9610/98.

A consulta aos textos, permitida por seus respectivos autores, é livre, bem como a impressão de trechos ou de um exemplar completo exclusivamente para uso próprio. Não são permitidas a impressão e a reprodução de obras completas com qualquer outra finalidade que não o uso próprio de quem imprime.

A reprodução de pequenos trechos, na forma de citações em trabalhos de terceiros que não o próprio autor do texto consultado,é permitida, na medida justificada para a compreeensão da citação e mediante a informação, junto à citação, do nome do autor do texto original, bem como da fonte da pesquisa.

A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
Coleção Digital

Avançada


Estatísticas | Formato DC | MARC |



Título: HIERARCHIES OF POWER OF INSTITUTIONS IN THE FIELD OF EDUCATION
Autor: ANA LUISA ANTUNES
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  ROSALY HERMENGARDA LIMA BRANDAO - ADVISOR
Nº do Conteudo: 46563
Catalogação:  23/01/2020 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=46563@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=46563@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.46563

Resumo:
In this research we deal with the dynamics of the scientific field through the accumulation of capital and the construction of positions of institutional prestige from the Research Productivity Grantees of the CNPq. Within the SOCED (Research Group on Educational Sociology) research, coordinated by the researcher Zaia Brandão, on the CNPq productivity fellows, I chose to understand the centrality of some institutions in the research in Education, analyzing if there are institutions with the power of Command the game in the scientific field of Education. What are the institutions that are hierarchically represented with power in the scientific field in Education from the granting of productivity grants? From the agents (researchers) we draw a configuration of the institutions prevalent in these trajectories to know the relative weight of the university institutions in the fight for hegemony in the field of Education. The object of the research is the institutions in the composition of the academic-academic hierarchies from the institutional trajectories and academic practices the of researchers registered in the Lattes Curriculum of the productivity grants program of categories 1 (A, B, C, D) and Senior. We worked on the research with data of all the PQ-1 (A, B, C and D) with 170 that added to the PQ-Sr (11) composed the sample of 181 researchers. The analysis of the variables of our database of PQ-1 and PQ-Sr allowed us to characterize, by the institution of each agent, the hierarchy from the: institution and region of the researchers work institution; PhD degree institution; relationship between the training institution (PhD degree) and the work institution; relationship between types of publications and positions in the field; the relationship between institutional power and the most attractive journals for researchers and; know the institutions responsible for the best evaluated journals, with Qualis A1 and A2. The analyzes showed the existence of a policy that reproduces the hierarchy of productivity grants and end up favoring institutions that already have conditions to do scientific work. Institutions at the top of the hierarchy reveal the power of command of the game in the scientific field through the definition and maintenance of the rules and they have own well-established journals that contribute to defining the scientific standard of the area. Such institutions have power for a greater grant dynamics for their researchers and greater funding for the research maked by their institutions.

Descrição Arquivo
COMPLETE  PDF
Logo maxwell Agora você pode usar seu login do SAU no Maxwell!!
Fechar Janela



* Esqueceu a senha:
Senha SAU, clique aqui
Senha Maxwell, clique aqui