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Título: ARBITRAGE VALUE OF THE PORT OF RIO DE JANEIRO: A PERSPECTIVE AGAINST THE LAW 12.850/2013
Autor: CARLOS AUGUSTO DE MACEDO SILVA FILHO
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  GUSTAVO SILVA ARAUJO - ADVISOR
Nº do Conteudo: 25801
Catalogação:  19/02/2016 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  SENIOR PROJECT
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=25801@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=25801@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.25801

Resumo:
This work aims to make a value assessment of the Port of Rio de Janeiro by the use of DCF Enterprise model. Throughout the development of the study are explored the importance of maritime modal for brazilian foreign trade and how the law 12.850/13 will influence the sector in Brazil. In addition, we contextualize the Port of Rio de Janeiro on the map of sea navigation, including analysis of the current and future infrastructure. And from macroeconomic assumptions established, it was possible to project the future cash flows, discounted at the weighted average cost of capital, calculated throughout the study. The development of the model, given these assumptions, reaches a final value of almost 7 billion real to the public terminals of the Port of Rio de Janeiro.

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