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Título: SUSTAINABILITY’S SPEECH GAP: A STUDY OF THE PERCEPTION OF CONSUMERS OF LUXURY ARTICLES ACCORDING TO CERTEAU
Autor: PAMELA PESSANHA DE QUEIROZ
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  JOAO RENATO DE SOUZA COELHO BENAZZI - ADVISOR
Nº do Conteudo: 23496
Catalogação:  24/09/2014 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  SENIOR PROJECT
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=23496@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=23496@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.23496

Resumo:
The main objective of this work is to analyze the perception of female consumers of luxury clothing in relation to the sustainability practiced by these brands. This work unveils, among other things, basic concepts necessary for understanding the topic, whereas seeking answers through a field research studying the behavior of a group of women: an executive manager, owner of a luxury brand, and six consumers of these articles. This study seeks to understand the needs and difficulties faced by the brand and the consumer market in adapting to the environmental variables, and in aligning them with the survival needs of our planet.

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