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Título: REWRITING HISTORIES: TEENAGERS LIFE EXPERIENCE IN OBSERVED FREEDOM ATMURIAÉ-MG JURISDICTION
Autor: JOSEANE NADIR DA MATA PAIVA
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  ILDA LOPES RODRIGUES DA SILVA - ADVISOR
Nº do Conteudo: 11514
Catalogação:  08/04/2008 Liberação: 08/04/2008 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=11514@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=11514@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.11514

Resumo:
The main objective of this dissertation is to comprehend Observed Freedom social-educative measurement, remarked by Social Service Department of Muriaé Jurisdiction, based on three teenagers experience during 1999 to 2005. The present work was developed using qualitative-quantitative methodology and it is based on a descriptive approach in which the teenagers relate some significant aspects through their life experiences and, specifically, through Observed Freedom social-educative measurement. The results indicate that is necessary to use standing legislation (Child s and Teenager s Statue) in order to make real services and programs of assistance to the teenager who commits an infractional act as well as a reflection about Observed Freedom execution which must go beyond judicial ambit.

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COVER, ACKNOWLEDGEMENTS, RESUMO, ABSTRACT AND SUMMARY  PDF
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CHAPTER 5  PDF
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BIBLIOGRAPHY AND ANNEX  PDF
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