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Título: CONSUMER PERCEPTION IN RESPONSE TO THE EVOLUTION OF BRAND COMMUNICATION
Autor: CAROLINA PIEROTTI ERLANGER
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  MARCUS WILCOX HEMAIS - ADVISOR
Nº do Conteudo: 71695
Catalogação:  18/07/2025 Liberação: 18/07/2025 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  SENIOR PROJECT
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=71695&idi=1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=71695&idi=2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.71695

Resumo:
This study analyzes consumer perception and attitude toward rebranding in the beauty industry, focusing on changes in brand communication. The research, qualitative and exploratory in nature, used in-depth interviews with 13 participants to understand how advertising campaigns are received and interpreted. The analysis revealed that elements such as symbolic identification, visual clarity, and alignment with social values influence both perception and attitude. More inclusive and authentic campaigns were associated with greater acceptance and engagement. The findings highlight the importance of listening to consumers in the repositioning process and in building meaningful connections with the audience.

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