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Título: IDENTIFYING AND MAINTAINING THE RELATIONSHIP BETWEEN NATIONAL BREWERIES AND THEIR VALUED CUSTOMERS: A VISION OF RELATIONSHIP MARKETING
Autor: PAULA DE SOUZA LIMA FILARDI
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  JOAO RENATO DE SOUZA COELHO BENAZZI - ADVISOR
Nº do Conteudo: 70909
Catalogação:  11/06/2025 Liberação: 11/06/2025 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  SENIOR PROJECT
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=70909&idi=1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=70909&idi=2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.70909

Resumo:
This study focuses on the relationship marketing of breweries operating on Brazilian soil, investigating how companies identify, segment, and maintain strategic relationships with customers, these being points of sale. The evaluation is based on the IDIC model (Identification, Differentiation, Interaction and Personalization) and the GET, KEEP, GROW framework, which guide relationship marketing tactics and customer appreciation based on their value and behaviour. Segmentation is crucial, as it makes it possible to customize strategies according to the demands of each customer profile. With this strategy, breweries are able to increase their competitiveness, broaden their base and promote sustainable development.

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