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A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
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Coleção Digital
Título: BRANDS MATTER? A NEW APPROACH TO THE RELATIONSHIP BETWEEN BRAND VALUE AND FIRM VALUE Autor: RICARDO RODRIGUEZ WHATELY
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
JORGE BRANTES FERREIRA - ADVISOR
MARCELO CABUS KLOTZLE - CO-ADVISOR
Nº do Conteudo: 70199
Catalogação: 02/05/2025 Liberação: 02/05/2025 Idioma(s): ENGLISH - UNITED STATES
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=70199&idi=1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=70199&idi=2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.70199
Resumo:
Título: BRANDS MATTER? A NEW APPROACH TO THE RELATIONSHIP BETWEEN BRAND VALUE AND FIRM VALUE Autor: RICARDO RODRIGUEZ WHATELY
MARCELO CABUS KLOTZLE - CO-ADVISOR
Nº do Conteudo: 70199
Catalogação: 02/05/2025 Liberação: 02/05/2025 Idioma(s): ENGLISH - UNITED STATES
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=70199&idi=1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=70199&idi=2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.70199
Resumo:
This study investigates the relationship between brand value and firm value, introducing a new metric termed brand value relevance (brand value divided by market value). The objective was to determine whether companies with high brand
relevance outperform those with low brand relevance. We analyzed data from the Brand Finance US 500 brand ranking and NYSE and NASDAQ stocks (2013- 2023), using the Fama & French 5-factor model. Contrary to expectations, we found
no significant difference in performance between the high and low relevance portfolios, and both underperformed the market. However, consistent with prior research, the overall portfolio of companies with strong brands outperformed the
market and showed lower volatility. We incorporated an analysis by TRBC segment classification, revealing how brand relevance varies across sectors. This approach revealed that companies with high brand relevance exhibited greater volatility than
those with low brand relevance. The brand value relevance factor expands the scope of potential studies, leading to a more profound comprehension of the relationship between brand value and firm value.
Descrição | Arquivo |
COMPLETE |