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Coleção Digital
Título: GASTRONOMIC BRANDING IN RIO DE JANEIRO: A SEMIOTIC ANALYSIS OF THE PERSPECTIVES OF MANAGERS AND CONSUMERS Autor: GABRIELA BADIANI GIBIER DE SOUZA
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
LUIS ALEXANDRE GRUBITS DE PAULA PESSOA - ADVISOR
Nº do Conteudo: 70169
Catalogação: 29/04/2025 Liberação: 30/04/2025 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=70169&idi=1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=70169&idi=2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.70169
Resumo:
Título: GASTRONOMIC BRANDING IN RIO DE JANEIRO: A SEMIOTIC ANALYSIS OF THE PERSPECTIVES OF MANAGERS AND CONSUMERS Autor: GABRIELA BADIANI GIBIER DE SOUZA
Nº do Conteudo: 70169
Catalogação: 29/04/2025 Liberação: 30/04/2025 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=70169&idi=1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=70169&idi=2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.70169
Resumo:
This dissertation presents a study on the interaction between the narrative
intentions of restaurant owners in Rio de Janeiro, the branding established for
their restaurant brands, and consumer perception. It employs semiotics as an
analytical tool to understand how these elements influence the success of
establishments in the city s gastronomic sector, specifically in the South Zone.
The research focuses on three restaurants—Jobi, Tapí, and Tissai—with the aim
of identifying the established branding practices and how they shape the
consumer experience. To achieve this, the brand project model proposed by
Semprini (2010) was applied to compare the design and manifestations of the
restaurants brands. In-depth interviews were conducted with restaurant owners
and customers to collect data and analyze different perspectives on the brands.
While the application of discursive semiotics in brand studies is not new, it
remains underexplored and offers significant potential for enhancing marketing
practices. Therefore, this research provides an approach that can enrich the
academic literature in the field of brand management. From a managerial
perspective, the study offers practical insights to strengthen the connection
between brands and consumers, contributing to customer satisfaction and brand
competitiveness in the market.
Descrição | Arquivo |
COMPLETE |