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Título: DEEP REINFORCEMENT LEARNING FOR THE ARCADE LEARNING ENVIRONMENT
Autor: FLAVIO THIAGO FRANCO VAZ
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  JOSE ALBERTO RODRIGUES PEREIRA SARDINHA - ADVISOR
Nº do Conteudo: 70120
Catalogação:  28/04/2025 Liberação: 28/04/2025 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  SENIOR PROJECT
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=70120&idi=1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=70120&idi=2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.70120

Resumo:
This study investigates the application of Deep Reinforcement Learning (DRL) techniques in the Arcade Learning Environment (ALE), with the aim of developing agents capable of outperforming humans in Atari 2600 games. The research focuses on evaluating the performance and convergence of wellestablished weight and bias initialization techniques in the literature within the architecture of the Deep Q-Network (DQN). The analysis includes comparisons between different initialization strategies and their implications on the learning efficiency and robustness of agents trained across a range of games.

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