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A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
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Coleção Digital
Título: EDUCATION, POWER AND INTERNATIONAL INSERTION Autor: RODRIGO BODSTEIN
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
JOAO FRANKLIN ABELARDO PONTES NOGUEIRA - ADVISOR
Nº do Conteudo: 70096
Catalogação: 25/04/2025 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: SENIOR PROJECT
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=70096&idi=1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=70096&idi=2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.70096
Resumo:
Título: EDUCATION, POWER AND INTERNATIONAL INSERTION Autor: RODRIGO BODSTEIN
Nº do Conteudo: 70096
Catalogação: 25/04/2025 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: SENIOR PROJECT
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=70096&idi=1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=70096&idi=2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.70096
Resumo:
This dissertation will study the relation between education, power and international insertion, through
a foucauldian approach, analyzing the insertion through the micro level, of the individual and populations.
The relation between the human and the international will
be studied inside the context of a global informational economy, that establishes
hierarquies and mechanisms of inclusion according to the proficiency
individuals have in certain knowledges. This matter will be approached in its relation to work,
society, exams, international institutions that influence the regime of governamentabilit and the
productive system. While attempting to answer the question: How education can influence the international
insertion in the contemporary global productive system? it will be evaluated the argument that education has become an
articulative element between biopolitics and disciplinary power and a
mechanism of managing populations within the global power knowledge flows, influencing the insertion
of regions and colectivities in the international level, inside an economy that has placed knowledge and information in the center of the productive process.
Descrição | Arquivo |
COMPLETE |
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