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Título: THEATER OF THE PASSIONS: ELISABETH OF BOHEMIA S CRITIQUE OF CARTESIAN MORALITY
Autor: MARY EMILY MATTOSO SILVA SUZANO
Instituição:  -
Colaborador(es):  -
Nº do Conteudo: 70007
Catalogação:  14/04/2025 Liberação: 13/05/2025 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  PAPER
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=70007&idi=1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=70007&idi=2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.ANA.70007

Resumo:
Between 1644 and 1646, Elisabeth of Bohemia and René Descartes discussed passions and morality in their correspondence. On this occasion, Elisabeth of Bohemia presented a critique of Cartesian morality and its applications to the preservation of health. Descartes argued that great souls should deal with the passions with a certain detachment, like spectators in a theater, seeking satisfaction even in adverse situations. Elisabeth, however, challenges this notion, arguing that Cartesian morality ignores the limitations imposed by the body and external influences. She points out that passions often affect our ability to make decisions, and that circumstances and physical condition affect judgment. We will see how Cartesian morality can be characterized as heroic morality, as well as Elisabeths critique of Descartes ideas of passion regulation.

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