$$\newcommand{\bra}[1]{\left<#1\right|}\newcommand{\ket}[1]{\left|#1\right>}\newcommand{\bk}[2]{\left<#1\middle|#2\right>}\newcommand{\bke}[3]{\left<#1\middle|#2\middle|#3\right>}$$
X
INFORMAÇÕES SOBRE DIREITOS AUTORAIS


As obras disponibilizadas nesta Biblioteca Digital foram publicadas sob expressa autorização dos respectivos autores, em conformidade com a Lei 9610/98.

A consulta aos textos, permitida por seus respectivos autores, é livre, bem como a impressão de trechos ou de um exemplar completo exclusivamente para uso próprio. Não são permitidas a impressão e a reprodução de obras completas com qualquer outra finalidade que não o uso próprio de quem imprime.

A reprodução de pequenos trechos, na forma de citações em trabalhos de terceiros que não o próprio autor do texto consultado,é permitida, na medida justificada para a compreeensão da citação e mediante a informação, junto à citação, do nome do autor do texto original, bem como da fonte da pesquisa.

A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
Coleção Digital

Avançada


Estatísticas | Formato DC | MARC |



Título: OPTIMIZATION OF RENTAL FLEET SIZING FOR URBAN DISTRIBUTION IN A FOOD INDUSTRY COMPANY
Autor: ANA RAQUEL FERNANDES
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  RAFAEL MARTINELLI PINTO - ADVISOR
IGOR TONA PERES - CO-ADVISOR

Nº do Conteudo: 69749
Catalogação:  25/03/2025 Liberação: 26/03/2025 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=69749&idi=1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=69749&idi=2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.69749

Resumo:
Freight transportation is a fundamental process for companies and ensures the continuity of the supply chain, but it is also the largest source of costs, representing about 60 percent of logistics costs. Given this significance, inefficiencies in the road transport mode, and the pursuit of emission reductions, the pressure to increase efficiency and reduce costs is constant in Brazilian companies. In food companies, there is also a need to control lead times and service levels to avoid compromising product quality. Thus, this work aims to contribute to freight cost reduction through the optimization of fleet sizing for the distribution of finished products, mixing between rented and third-party fleets, and considering different types of vehicles, costs, and efficiencies. For this purpose, a case study was conducted in a food company, whose factory in Rio de Janeiro serves customers throughout the state, segmented into 6 regions. The company in question has vehicle rental contracts, labor outsourcing agreements, and fixed rates for third-party freight. Using the OpenSolver add-in in MS Excel, a tool was created for optimization aiming to minimize cost, considering weekly demand for each region of the state, vehicle capacities, rental costs, labor, and third-party fleet. Different scenarios were analyzed, with higher profile constraints in the capital and general availability of contracted vehicles. As a result, there is an opportunity to reduce freight costs by 15 to 53 percent without considering regional profile constraints, just by reviewing the contracted fleet. When considering the constraints related to types of vehicles in certain areas, there is an opportunity to reduce total freight costs by 3 to 9 percent.

Descrição Arquivo
COMPLETE  PDF
Logo maxwell Agora você pode usar seu login do SAU no Maxwell!!
Fechar Janela



* Esqueceu a senha:
Senha SAU, clique aqui