$$\newcommand{\bra}[1]{\left<#1\right|}\newcommand{\ket}[1]{\left|#1\right>}\newcommand{\bk}[2]{\left<#1\middle|#2\right>}\newcommand{\bke}[3]{\left<#1\middle|#2\middle|#3\right>}$$
X
INFORMAÇÕES SOBRE DIREITOS AUTORAIS


As obras disponibilizadas nesta Biblioteca Digital foram publicadas sob expressa autorização dos respectivos autores, em conformidade com a Lei 9610/98.

A consulta aos textos, permitida por seus respectivos autores, é livre, bem como a impressão de trechos ou de um exemplar completo exclusivamente para uso próprio. Não são permitidas a impressão e a reprodução de obras completas com qualquer outra finalidade que não o uso próprio de quem imprime.

A reprodução de pequenos trechos, na forma de citações em trabalhos de terceiros que não o próprio autor do texto consultado,é permitida, na medida justificada para a compreeensão da citação e mediante a informação, junto à citação, do nome do autor do texto original, bem como da fonte da pesquisa.

A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
Coleção Digital

Avançada


Estatísticas | Formato DC | MARC |



Título: TOWARDS A LEARNING PEDAGOGY: INTERACTIVE PEDAGOGIC PRACTICES INONLINE ENGLISH CLASSES: VOICES FROM THE TEACHER AND HER LEARNERS
Autor: SUZANE DOS SANTOS MOUTTA
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  INES KAYON DE MILLER - ADVISOR
Nº do Conteudo: 69472
Catalogação:  24/02/2025 Liberação: 07/03/2025 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=69472&idi=1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=69472&idi=2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.69472

Resumo:
This research aims to listen to some students voices and comprehend their beliefs (Barcelos, 2004), in order to generate understandings concerning what I call learner pedagogy, according to which teacher and students themselves build the classes and the knowledge jointly. To do so, I am based on my experience as an online English teacher of small groups, started during the pandemic of covid-19. I invited six former students for us to have exploratory conversations (Nunes, 2022), based on the ideas of Exploratory Practice (Miller, 2013), regarding our and other classes, generating, then, the data to be analyzed in this dissertation. This work is inserted in the qualitative-interpretive paradigm (Denzin and Lincoln, 2011) and has an autoethnographic bias (Ellis and Bochner, 2000; Reis, 2018), since the conversations occurred between myself and students who are close friends or relatives of mine. The conversations had varied themes raised by the learners and by me, but I focused on analyzing parts where we spoke about our pedagogical practices and the interactions in our online classroom. This research paradigms are Exploratory Practice (Allwright, 2006; Exploratory Practice Group, 2020; Miller et al., 2008), Applied Linguistics (Bohn, 2013; Fabrício, 2006; Fairclough, 2001) and education (Bacich et al., 2015; Freire, 1996; hooks, 2013). The transcription and analysis were based on the theoretical-methodological contribution of Discourse Analysis (Austin, 1990; Bakhtin, 1997) and Critical Discourse Analysis (Ramalho and Resende, 2011; Rampton, 2006; Rocha and Deusdará, 2016). It is possible to perceive some of the students thoughts converging with each other s and with my proposed pedagogy, which highlights the importance of dialogue and proximity between the participants of the class, and class dynamics focused on interaction as a type of co-production (Allwright and Bailey, 1991).

Descrição Arquivo
COMPLETE  PDF
Logo maxwell Agora você pode usar seu login do SAU no Maxwell!!
Fechar Janela



* Esqueceu a senha:
Senha SAU, clique aqui
Senha Maxwell, clique aqui