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Título: DECOLONIZING THE ACADEMIC EXPERIENCE: POWER, RESISTANCE AND CREATION
Autor: MAISA ROCHA DE CARVALHO
Instituição:  -
Colaborador(es):  -
Nº do Conteudo: 68915
Catalogação:  20/12/2024 Liberação: 07/01/2025 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  PAPER
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=68915&idi=1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=68915&idi=2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.OSQ.68915

Resumo:
This article to analyze the positive points from academic journey of black quotes students of Psychologist Graduation from UFRJ, the decolonization process of knowledge, as the academic aquilombamento movements increased from black presence grown at the referred institution. It was realized semi-structured interviews with 23 students. The theoretical-methodology construction of this work highlights decolonial knowledge, as the interviewed individuals narratives, composing an escrevivência as methodology and politics from written counter-hegemonic and brazilian. The conclusions indicate that the increased presence from black students at university campus, has been distinguished as the main factor for the decolonization from practices and Psychologist pre-curricula.

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