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A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
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Coleção Digital
Título: CHALLENGES AND IMPACTS: THE PERSPECTIVE OF QUOTA STUDENTS ON AFFIRMATIVE ACTION POLICIES AT UERN Autor: ANA QUITERIA DA SILVA VIEIRA
GUILHERME PAIVA DE CARVALHO
Instituição: -
Colaborador(es):
-
Nº do Conteudo: 68894
Catalogação: 20/12/2024 Liberação: 07/01/2025 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: PAPER
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=68894&idi=1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=68894&idi=2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.OSQ.68894
Resumo:
Título: CHALLENGES AND IMPACTS: THE PERSPECTIVE OF QUOTA STUDENTS ON AFFIRMATIVE ACTION POLICIES AT UERN Autor: ANA QUITERIA DA SILVA VIEIRA
Nº do Conteudo: 68894
Catalogação: 20/12/2024 Liberação: 07/01/2025 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: PAPER
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=68894&idi=1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=68894&idi=2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.OSQ.68894
Resumo:
In Brazil, the challenges faced related to racism and inequality are profound, especially in the educational environment. Affirmative action in public universities, adopted at the beginning of the 21st century, are fundamental for the inclusion and repair of
these inequalities. The State University of Rio Grande do Norte, despite its pioneering nature in implementation of affirmative actions, still lacks studies on its policies.
Through semi-structured interviews with students, the research addresses, using a
qualitative approach, how they evaluate and perceive this policy, implemented in
2020. The results highlight the importance of these policies, in addition to identifying
areas for improvement and maintenance.
Descrição | Arquivo |
COMPLETE |