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A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
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Coleção Digital
Título: A DICTIONARY OF CONCEPTS RELATED TO INDIGENOUS PEOPLE HISTORY FOR HISTORY TEACHING Autor: PEDRO HENRIQUE SASSONE CUPERTINO
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
CRISLAYNE GLOSS MARAO ALFAGALI - ADVISOR
Nº do Conteudo: 68458
Catalogação: 24/10/2024 Liberação: 31/10/2024 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=68458&idi=1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=68458&idi=2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.68458
Resumo:
Título: A DICTIONARY OF CONCEPTS RELATED TO INDIGENOUS PEOPLE HISTORY FOR HISTORY TEACHING Autor: PEDRO HENRIQUE SASSONE CUPERTINO
Nº do Conteudo: 68458
Catalogação: 24/10/2024 Liberação: 31/10/2024 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=68458&idi=1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=68458&idi=2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.68458
Resumo:
The path to be taken by New Indigenous History seems to be long and endless. For
a long time, or rather, for centuries, Indigenous people have had a marginalized place in
History, if they had a place at all. The result of this historical construction seems to
persist to nowadays in history education. When entering the final years of elementary
school, students arrive with a constructed view of these people loaded with prejudices,
stereotypes, and misinformation. Even after more than a decade since the promulgation
of Law No. 11,645 in 2008, which makes the study of indigenous and Afro-Brazilian
history and culture mandatory in public and private elementary and high schools
throughout the country, the difficulty in breaking with a historiography and teaching
based on Eurocentrism remains challenging. It was with the aim of overcoming such
perspectives that this dissertation proposed the development of a dictionary of historical
concepts related to Indigenous people history for History Teaching, with an emphasis
on the 7th grade of elementary school that allows for a resizing of the role of Indigenous
people in historical processes as protagonists of their own history, as well as
contributing to an anti-racist History.
Descrição | Arquivo |
COMPLETE |