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A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
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Coleção Digital
Título: AFRO-ATLANTIC PERFORMANCES: INSCRIPTIONS OF BLACK DYNAMICS BEYOND MODERNITY Autor: RENATA CARMO ALVES
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
ALEXANDRE MONTAURY BAPTISTA COUTINHO - ADVISOR
Nº do Conteudo: 67458
Catalogação: 01/08/2024 Liberação: 05/08/2024 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=67458&idi=1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=67458&idi=2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.67458
Resumo:
Título: AFRO-ATLANTIC PERFORMANCES: INSCRIPTIONS OF BLACK DYNAMICS BEYOND MODERNITY Autor: RENATA CARMO ALVES
Nº do Conteudo: 67458
Catalogação: 01/08/2024 Liberação: 05/08/2024 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=67458&idi=1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=67458&idi=2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.67458
Resumo:
This is a reflection on the agency of Afro-Atlantic performances from the
perspective of epistemic decoloniality. Afro-Atlantic performance is a concept that
must be understood as the way in which the marks of the Atlantic Ocean and its
symbolic crossings are revealed in culture, and here specifically in contemporary
Brazilian black theater, through the relationship with the markers of coloniality.
The Atlantic is understood as a fundamental space of reflection for the History of
humanity, through which cultural processes are formulated resulting from the
impositions related to the expansion of the world (as it was previously conceived
by the West), as well as from a continuous need of reformulations for the memory
of colonial trauma. The performances are then taken as artistic gestures that create
fissures in coloniality as a worldview and are forged from aesthetic and conceptual
relationships marked by unfinished Atlantic routes. The study will observe the
theatrical performances Traga-me a cabeça de Lima Barreto, Vaga carne and
Oboró – masculinidades negras considering the colonial markers of time, space and
word/language, from a perspective that they are projects of anti-coloniality.
Descrição | Arquivo |
COMPLETE |