$$\newcommand{\bra}[1]{\left<#1\right|}\newcommand{\ket}[1]{\left|#1\right>}\newcommand{\bk}[2]{\left<#1\middle|#2\right>}\newcommand{\bke}[3]{\left<#1\middle|#2\middle|#3\right>}$$
X
INFORMAÇÕES SOBRE DIREITOS AUTORAIS


As obras disponibilizadas nesta Biblioteca Digital foram publicadas sob expressa autorização dos respectivos autores, em conformidade com a Lei 9610/98.

A consulta aos textos, permitida por seus respectivos autores, é livre, bem como a impressão de trechos ou de um exemplar completo exclusivamente para uso próprio. Não são permitidas a impressão e a reprodução de obras completas com qualquer outra finalidade que não o uso próprio de quem imprime.

A reprodução de pequenos trechos, na forma de citações em trabalhos de terceiros que não o próprio autor do texto consultado,é permitida, na medida justificada para a compreeensão da citação e mediante a informação, junto à citação, do nome do autor do texto original, bem como da fonte da pesquisa.

A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
Coleção Digital

Avançada


Formato DC |



Título: PERIODIC DECK: A NEW APPROACH FOR THE PERIODIC TABLE LEARNING
Autor: LUIS FELIPE LUNAU DE H CAVALCANTI
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  THAIS LOUISE GURJAO DE CARVALHO - ADVISOR
Nº do Conteudo: 66818
Catalogação:  27/05/2024 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  SENIOR PROJECT
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=66818&idi=1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=66818&idi=2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.66818

Resumo:
The teaching of science in elementary education, especially chemistry, represents a break of paradigm for students when dealing with phenomena that require great abstraction. Thus, chemistry is considered on of the most difficult disciplines in this school segment. The lack of engagement of both teacher and student in the subject further hampers the learning of chemistry. Among the subjects discussed is the periodic table. The communion of several efforts in the history of chemistry culminated in the elaboration of this instrument, one of the most used by scientists today, which demonstrates its importance. Understanding why the table took the form it took and how it is organized can help the learner make inferences about the discipline of chemistry and better understand the world around them. There are five factors that explain learning: social interaction; format; reflection and personal response; integration and transformation; and growth. If one of these factors is not well applied the student will have difficulty in learning. Gamification comes as an instrument for education with the aim of softening the disciplines and assisting in student learning. The objective of this work is the development of a modified deck set for teaching the periodic table in the second segment of elementary school. A bibliographical survey was made where sixteen articles described games with the periodic table. In the deck developed in this paper, each card has a value that must be discovered by the students from their knowledge of the structure of the periodic table, and the goal is to add 21 points before the other participants. These competitive games are intended to provide an advantageous teaching tool while allowing players a sense of progress in understanding that content.

Descrição Arquivo
COMPLETE  PDF  
Logo maxwell Agora você pode usar seu login do SAU no Maxwell!!
Fechar Janela



* Esqueceu a senha:
Senha SAU, clique aqui
Senha Maxwell, clique aqui