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A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
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Coleção Digital
Título: HISTORY AND IMAGE, PLAYFULNESS IN TEACHING HISTORY THROUGH BOARD GAMES Autor: RAFAEL COELHO BASTOS
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
JUCARA DA SILVA BARBOSA DE MELLO - ADVISOR
Nº do Conteudo: 66693
Catalogação: 14/05/2024 Liberação: 27/05/2024 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=66693&idi=1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=66693&idi=2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.66693
Resumo:
Título: HISTORY AND IMAGE, PLAYFULNESS IN TEACHING HISTORY THROUGH BOARD GAMES Autor: RAFAEL COELHO BASTOS
Nº do Conteudo: 66693
Catalogação: 14/05/2024 Liberação: 27/05/2024 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=66693&idi=1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=66693&idi=2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.66693
Resumo:
Play has great importance and effectiveness as an educational strategy. In this
context, the use of games is a fundamental element of playfulness. Thus, the present
dissertation aims to present an Educational Product, which is sustainable from a
budgetary point of view and which can be carried out by the teacher even with few
resources, regardless of institutional or financial support, taking into account the
precarious reality of a significant part of the Brazilian public schools. Furthermore,
it attempts to demonstrate, through bibliographical survey and debate between the
works, that ludic is a language that works and that playing in History is something
serious. Besides that, proving that the game is an important means of cooperation,
participation, student protagonism and engagement, as by its very nature, it leads to
participation, socialization and involvement, making it possible to evaluate the
students from this perspective, breaking with systems solely focused on evaluation
practices based on the quantification of numerical scales and grades. In this way,
the playful proposal, in this case under discussion, is based on a physical board
game with questions and answers, projected through a datashow, that work with
written history content, but also image content, with themes from the 20th and 21st
centuries. , which is entitled History and Image.
Descrição | Arquivo |
COMPLETE |