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Título: AFRO-DIASPORIC ECOLOGIES OF KNOWLEDGE: THE LIBERATING PEDAGOGY OF RAP
Autor: JANAINA DE JESUS LOPES SANTANA
RONALDO SILVA
Instituição:  -
Colaborador(es):  -
Nº do Conteudo: 66478
Catalogação:  18/04/2024 Liberação: 02/05/2024 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  PAPER
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=66478&idi=1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=66478&idi=2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.OSQ.66478

Resumo:
This paper is a reflection on the epistemic exercise of Afro-diasporic knowledge, from the conception of ecologies of knowledge, as an epistemological proposal of manifestation and activism against the marginalization of knowledge/knowing/being subject holder of an episteme. We resorted to the extensionist practice with the school community, in a methodological inference of the poetic narrative of rap, as a point of interlocution of the ethno-racial debate in teacher education. In this sense, it becomes possible to verify how the Afro-diasporic narrative in the conversation circles constitute a space for reflection on the self, the other, and our history, in a re-signification of the pedagogical practices and reflections with the students.

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