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Título: PROCEDURAL GENERATION OF RACING TRACKS FOR GAMES
Autor: GABRIEL LUIZ NEVES DE VASCONCELLOS
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  AUGUSTO CESAR ESPINDOLA BAFFA - ADVISOR
Nº do Conteudo: 63971
Catalogação:  18/09/2023 Liberação: 18/09/2023 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  SENIOR PROJECT
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=63971&idi=1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=63971&idi=2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.63971

Resumo:
The Procedural Generation of Content is used for automating generation of content with algorithms. In this project, a method to generate racing tracks was developed in order to dismiss the necessity of designing racing tracks for a game and ensuring a high degree of diversity that is one of the main criteria responsible for a player’s fun amount. Another subject addressed is the artificial intelligence used to control vehicles, with the purpose of travelling along the procedurally generated racetracks and validating them.

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