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A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
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Coleção Digital
Título: ANOTHER BLACK WOMAN DIDN T SMILE: THE EXPERIENCE OF BLACK DIASPORA IN THE POEMS OF CAROL DALL FARRA AND PORSHA OLAYIWOLA Autor: STEFFANY DIAS DA SILVA
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
JULIO CESAR VALLADAO DINIZ - ADVISOR
Nº do Conteudo: 62920
Catalogação: 19/06/2023 Liberação: 19/06/2023 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=62920&idi=1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=62920&idi=2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.62920
Resumo:
Título: ANOTHER BLACK WOMAN DIDN T SMILE: THE EXPERIENCE OF BLACK DIASPORA IN THE POEMS OF CAROL DALL FARRA AND PORSHA OLAYIWOLA Autor: STEFFANY DIAS DA SILVA
Nº do Conteudo: 62920
Catalogação: 19/06/2023 Liberação: 19/06/2023 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=62920&idi=1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=62920&idi=2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.62920
Resumo:
The dissertation presents an excursion into the poems of two poets from the African
diaspora: Carol Dall Farra, from Brazil, and Porsha Olayiwola, from the United
States, in an investigation into processes of the feeling of non-belonging in the
constitution of subjectivities of black women upon reflections on elements of
differentiation, such as race, gender, class, religion and sexual orientation. These
essays discuss onomastic economics, as well as the influence of Black culture on
colonial languages, compulsory heterosexuality and various experiences related to
the African diaspora, whose resistance, in this case, emerges in the poetic
performances of the authors in slam poetry , which, in this sense, function as tools
for building identities and partage du sensible, formulation by Jacques Rancière, in
which the interlocutors of the poems are often black women, who, such as the poets,
assemble their identities in virtue of the recited poems. In the light of the writings
of intellectuals such as bell hooks, Audre Lorde and Lélia Gonzalez, the disputes
that these poets choose to wage to forge subjectivities and create bonds are
discussed.
Descrição | Arquivo |
COMPLETE |