XINFORMAÇÕES SOBRE DIREITOS AUTORAIS
As obras disponibilizadas nesta Biblioteca Digital foram publicadas sob expressa autorização dos respectivos autores, em conformidade com a Lei 9610/98.
A consulta aos textos, permitida por seus respectivos autores, é livre, bem como a impressão de trechos ou de um exemplar completo exclusivamente para uso próprio. Não são permitidas a impressão e a reprodução de obras completas com qualquer outra finalidade que não o uso próprio de quem imprime.
A reprodução de pequenos trechos, na forma de citações em trabalhos de terceiros que não o próprio autor do texto consultado,é permitida, na medida justificada para a compreeensão da citação e mediante a informação, junto à citação, do nome do autor do texto original, bem como da fonte da pesquisa.
A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
As obras disponibilizadas nesta Biblioteca Digital foram publicadas sob expressa autorização dos respectivos autores, em conformidade com a Lei 9610/98.
A consulta aos textos, permitida por seus respectivos autores, é livre, bem como a impressão de trechos ou de um exemplar completo exclusivamente para uso próprio. Não são permitidas a impressão e a reprodução de obras completas com qualquer outra finalidade que não o uso próprio de quem imprime.
A reprodução de pequenos trechos, na forma de citações em trabalhos de terceiros que não o próprio autor do texto consultado,é permitida, na medida justificada para a compreeensão da citação e mediante a informação, junto à citação, do nome do autor do texto original, bem como da fonte da pesquisa.
A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
Coleção Digital
Título: THE RESOUNDING SOUND OF SILENCE: GIVING VOICE TO PERSONS LIVING WITH DEMENTIA WHO TOOK PART IN COGNITIVE STIMULATION THERAPY AND VIRTUAL COGNITIVE SIMULATION THERAPY GROUPS Autor: RENATA NAYLOR PAVANELLI BATISTA
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
DANIEL CORREA MOGRABI - ADVISOR
Nº do Conteudo: 60739
Catalogação: 06/10/2022 Liberação: 06/10/2022 Idioma(s): ENGLISH - UNITED STATES
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=60739&idi=1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=60739&idi=2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.60739
Resumo:
Título: THE RESOUNDING SOUND OF SILENCE: GIVING VOICE TO PERSONS LIVING WITH DEMENTIA WHO TOOK PART IN COGNITIVE STIMULATION THERAPY AND VIRTUAL COGNITIVE SIMULATION THERAPY GROUPS Autor: RENATA NAYLOR PAVANELLI BATISTA
Nº do Conteudo: 60739
Catalogação: 06/10/2022 Liberação: 06/10/2022 Idioma(s): ENGLISH - UNITED STATES
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=60739&idi=1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=60739&idi=2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.60739
Resumo:
In Brazil, there is a lack of investment in psychosocial treatments for
dementia. Cognitive Stimulation Therapy (CST) is an evidence-based psychosocial
intervention for people living with dementia (PlwD) that has been adapted and
validated to several countries. Developed in the UK, it involves 14 sessions over
seven weeks. It aims to improve cognitive function through themed group activities,
which implicitly stimulate skills including memory, executive function and
language. Sessions follow a set of guiding principles which include mental
stimulation, new ideas, thoughts and associations and opinions rather than facts.
Studies suggest that CST can improve cognition, mood, quality of life and activities
of daily living in mild to moderate dementia. In Brazil, a randomized controlled trial
(RCT) sought to investigate the feasibility of CST in the country. The results
suggest that those who took part in the CST groups had a significant improvement
in measures relative to mood and activities of daily living. Due to the COVID-19
pandemic, adaptations were made for virtual delivery, and virtual CST (vCST)
groups are being conducted. The first study was conducted alongside the
randomized RCT to explore the real-life effectiveness of CST and to access the
perspective of group participants. Individual semi-structured interviews were
applied to PlwD who took part in the groups and their care partners (n = 23). The
transcripts of interviews were analysed using Framework Analysis. From the
analysis, two general themes, Personal benefits of being part of the group and
Changes to daily living and 7 subthemes, Benefits for caregivers, Benefits por
people with dementia, Memory, Sociability, Language, Mood,
Orientation, Everyday activities and Behavioural and psychological symptoms
have emerged. Results indicate that CST brings perceived personal benefits to PlwD
and caregivers, and there are many perceived improvements, which are consistent
with previous qualitative findings and supported by empirical findings
from CST trials. The second study aimed to access the experience and perspectives
of Plwd who have participated in vCST groups and their care partners (n = 25),
during the COVID-19 pandemic. Qualitative information that has emerged from the
analysis will be compared with quantitative data to understand the effectiveness and
feasibility of vCST. The transcripts of interviews were analysed using Framework
Analysis. From the analysis, two general themes, Personal benefits of being part of
the group and Design of vCST and 12 subthemes, Enjoyment, Mental
stimulation, Continued stimulation, Occupation, Cognition, Mood,
Sociability, Online, Duration, Structure of sessions, Person-centred and
Evidence-based have emerged. The findings indicate that vCST led to perceived
improvements for PlwD and personal benefits for those who took part in the groups.
Similar results are found in CST studies, which suggest that vCST is viable as
studies have suggested with the face-to-face intervention.
Descrição | Arquivo |
COMPLETE |