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A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
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Coleção Digital
Título: THE STREET SHOW: THE ILLUSTRATED MAGAZINE, CONSUMPTION AND THE CONSTRUCTION OF AN URBAN ETHOS Autor: MELBA SANTOS PORTER DE SOUZA
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
TATIANA SICILIANO (TATIANA OLIVEIRA SICILIANO) - ADVISOR
MIGUEL GERALDO MENDES REIS - CO-ADVISOR
Nº do Conteudo: 60354
Catalogação: 30/08/2022 Liberação: 30/08/2022 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=60354&idi=1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=60354&idi=2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.60354
Resumo:
Título: THE STREET SHOW: THE ILLUSTRATED MAGAZINE, CONSUMPTION AND THE CONSTRUCTION OF AN URBAN ETHOS Autor: MELBA SANTOS PORTER DE SOUZA
MIGUEL GERALDO MENDES REIS - CO-ADVISOR
Nº do Conteudo: 60354
Catalogação: 30/08/2022 Liberação: 30/08/2022 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=60354&idi=1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=60354&idi=2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.60354
Resumo:
The present study discusses the role of illustrated magazines in the process of
building the aspiration to the urban ethos, with the aim of understanding how these
printed media expressed and how they shaped a new carioca society in the early
years of the 20th century. Through the analysis of advertisements and chronicles,
documentary supports traditionally studied at the time, we seek to understand how
society assimilated the modernization of the Federal Capital, what effects produced
the reforms of sidewalks and avenues, new parks and gardens, in addition to the
interaction with cars, electric trams, heavy machinery, and modernisms that went
beyond those of an urban nature, such as the customs of the inhabitants of Rio de
Janeiro and the very image to be built of the country. For the study, all editions of
the six years of publication of the magazine Kósmos (from 1904 to 1909) were analyzed, pointing out events of the time, sometimes making use of the intertextual
comparison of this periodical with the narrative of other publications, such as Revista da Semana. and FonFon. The hypothesis is that, as windows for the understanding of modern culture, the daily flagrants of the chronicles and advertising
brought more than revelations of how the reconfiguration of public space took
place, the new ways of seeing and being in the relationship with modernity. With
their own symbologies, they helped in the aspiration and construction of a new
moral value, their character and a new style of life.
Descrição | Arquivo |
COMPLETE |