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A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
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Coleção Digital
Título: THE CHALLENGES OF OMNICHANNEL RETAIL: THE CASE OF A LARGE BRAZILIAN RETAILER Autor: MARIANA ROCHA DA COSTA
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
LUIS FERNANDO HOR MEYLL ALVARES - ADVISOR
Nº do Conteudo: 60185
Catalogação: 16/08/2022 Liberação: 16/08/2022 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=60185&idi=1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=60185&idi=2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.60185
Resumo:
Título: THE CHALLENGES OF OMNICHANNEL RETAIL: THE CASE OF A LARGE BRAZILIAN RETAILER Autor: MARIANA ROCHA DA COSTA
Nº do Conteudo: 60185
Catalogação: 16/08/2022 Liberação: 16/08/2022 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=60185&idi=1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=60185&idi=2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.60185
Resumo:
The Covid-19 pandemic has changed consumer habits, social distancing and the
lockdown have motivated people to seek more convenient and safer ways to satisfy their needs.
Physical stores have adapted to online sales to move forward and e-commerce has progressed
to meet demand effectively. Omnichannel, then, became an even more relevant topic in the
largest retailers in the country. This channel integration has become necessary in order to obtain
productivity gains, accelerate growth and progress in customer experience and relationships.
Being an exploratory research, the objective of this study was to identify the challenges of the
omnichannel strategy implemented in a large Brazilian retailer, Americanas S.A. The
methodology adopted was the case study, with data collected through: 1) in-depth interviews
with five managers, using a semi-structured script, in the light of Verhoef et al. (2009). and 2)
files and presentations published by the company, press releases and articles about the
company. The main results showed that, among the efforts to integrate online with offline,
customer empowerment and convenience are the essence of the strategic planning adopted by
the company today.
Descrição | Arquivo |
COMPLETE |