XINFORMAÇÕES SOBRE DIREITOS AUTORAIS
As obras disponibilizadas nesta Biblioteca Digital foram publicadas sob expressa autorização dos respectivos autores, em conformidade com a Lei 9610/98.
A consulta aos textos, permitida por seus respectivos autores, é livre, bem como a impressão de trechos ou de um exemplar completo exclusivamente para uso próprio. Não são permitidas a impressão e a reprodução de obras completas com qualquer outra finalidade que não o uso próprio de quem imprime.
A reprodução de pequenos trechos, na forma de citações em trabalhos de terceiros que não o próprio autor do texto consultado,é permitida, na medida justificada para a compreeensão da citação e mediante a informação, junto à citação, do nome do autor do texto original, bem como da fonte da pesquisa.
A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
As obras disponibilizadas nesta Biblioteca Digital foram publicadas sob expressa autorização dos respectivos autores, em conformidade com a Lei 9610/98.
A consulta aos textos, permitida por seus respectivos autores, é livre, bem como a impressão de trechos ou de um exemplar completo exclusivamente para uso próprio. Não são permitidas a impressão e a reprodução de obras completas com qualquer outra finalidade que não o uso próprio de quem imprime.
A reprodução de pequenos trechos, na forma de citações em trabalhos de terceiros que não o próprio autor do texto consultado,é permitida, na medida justificada para a compreeensão da citação e mediante a informação, junto à citação, do nome do autor do texto original, bem como da fonte da pesquisa.
A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
Coleção Digital
Título: A GENERIC MODEL FOR THE B2B ENVIRONMENT Autor: MARCO AURÉLIO FAGUNDES ALBERNAZ
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
MARIA ANGELA CAMPELO DE MELO - ADVISOR
Nº do Conteudo: 5879
Catalogação: 19/01/2005 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=5879&idi=1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=5879&idi=2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.5879
Resumo:
Formato DC | MARC |
Título: A GENERIC MODEL FOR THE B2B ENVIRONMENT Autor: MARCO AURÉLIO FAGUNDES ALBERNAZ
Nº do Conteudo: 5879
Catalogação: 19/01/2005 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=5879&idi=1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=5879&idi=2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.5879
Resumo:
The Internet-based Electronic Commerce environment for interrelations
among companies, known as B2B, is very complex. In order to operate in it, a tool
is required to provide an integrated view of the diverse elements that interact in this
business environment, facilitate its comprehension and support decision taking and
the elaboration of strategies that add value to the companies that make transactions
there. The need for this tool has lead to the creation of a generic model of the
interrelations among companies and institutions in the B2B environment, which is
the object of the present work. Among the different types of organizations that
coexist in this environment, one can mention those that intermediate transactions
between consumers and providers of goods and services – e-marketplaces –,
companies that provide services related to technology, marketing, the legal area,
the financial area, and those specialized in logistics and transportation. Partnerships
with service providers allow companies to be responsible only for the attributions
directly related to their business area, becoming able to adapt more quickly and
easily to the frequent changes and to cope with the uncertainties of this virtual
environment. In the elaboration of the B2B Global Model, concepts extracted from
System, Network, Virtual Corporation and Supply Chain Theories were employed.
Using System Theory, our purpose was to view the organizations acting in the B2B
environment as parts in a system and not as isolated elements, because some of
their properties can only be adequately treated if they are studied holistically. The
B2B environment was also analyzed as a complex network whose components
mutually support one another in order to cope with the growing technological
requirements and the need to develop and adapt offers to the increasingly specific
demands of this market. The theories dealing with Virtual Corporations and Supply
Chains have contributed to a better understanding of the concepts related to Virtual
Markets and to the product flow from the provider to the final consumer in this
new business environment. As practical applications of the model, we present the
analysis of Petrobras’ Customer Channel, one of the largest B2B portals in the
world considering the volume of transactions, and a study of real options in companies oriented to B2B supported by this model. In the case of the Customer Channel, we show the model’s relevance in the understanding and characterization of the relationship among the entities that interact in this business environment. Checkland’s Soft methodology was employed to understand the problem situation
and to formulate proposals for desirable and culturally feasible projects that are
able to add value to the current version of the Customer Channel. The results of
this application demonstrate the adherence of this model to reality, its contribution
in the understanding of a complex real case and the determination of strategies to
add value to the company.
Descrição | Arquivo |
COVER, ACKNOWLEDGEMENTS, RESUMO, ABSTRACT, SUMMARY AND LISTS |
PDF ![]() |
CHAPTER 1 |
PDF ![]() |
CHAPTER 2 |
PDF ![]() |
CHAPTER 3 |
PDF ![]() |
CHAPTER 4 |
PDF ![]() |
CHAPTER 5 |
PDF ![]() |
BIBLIOGRAPHY AND ANNEX |
PDF ![]() |