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A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
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Coleção Digital
Título: THE ERGONOMICS APPROACH IN THE USABILITY AND PLEASURABILITY OF PRODUCTS WITH A STRONG AESTHETIC APPEAL Autor: BEATRIZ RUSSO RODRIGUES
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
ANAMARIA DE MORAES - ADVISOR
Nº do Conteudo: 5272
Catalogação: 12/08/2004 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=5272&idi=1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=5272&idi=2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.5272
Resumo:
Título: THE ERGONOMICS APPROACH IN THE USABILITY AND PLEASURABILITY OF PRODUCTS WITH A STRONG AESTHETIC APPEAL Autor: BEATRIZ RUSSO RODRIGUES
Nº do Conteudo: 5272
Catalogação: 12/08/2004 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=5272&idi=1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=5272&idi=2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.5272
Resumo:
This research considers that products are designed based on
aesthetic appeal, comercial appeal, fashion, marketing,
status, not considering design methods. Aesthetic and style
trends may be the most important issues when consumers go
shopping. Following these problems, products that are
admired and consumed by it´s proeminent aesthetic has a
disable usability as ergonomics and usability approches
were not properly considered. Three products that fit the
research profile (products with strong aesthetic appeal)
were chosen, together with three other commom products (also
aesthetically appealing), so that usability tests could be
made and results compared. After analysing the results, it
was noticed that the products that fit the aesthetic
profile has lower levels of usability that the commom
products, confirming the research hipothesis. The data
collected in this research contributes to inform and alert
consumers about products that presents a disbalance between
it´s aesthetic and usability values.