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A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
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Coleção Digital
Título: ART & NATURE: PHILOSOPHICAL INTEGRATED CIRCUITS Autor: ADRIANA MARIA RAPOSO ITALO
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
DANILO MARCONDES (DANILO MARCONDES DE SOUZA FILHO) - ADVISOR
Nº do Conteudo: 5262
Catalogação: 10/08/2004 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=5262&idi=1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=5262&idi=2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.5262
Resumo:
Título: ART & NATURE: PHILOSOPHICAL INTEGRATED CIRCUITS Autor: ADRIANA MARIA RAPOSO ITALO
Nº do Conteudo: 5262
Catalogação: 10/08/2004 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=5262&idi=1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=5262&idi=2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.5262
Resumo:
The purpose of my research is to examine the presumed
distinction between Art and Nature within a critical
analysis of the so called crisis of foundations. I.e., the
crisis of the foundationlist modern project, the post-
modern rejection of metaphysics in general and of the idea
of a foundation in particular, its relationships with the
ruptures imposed by the new technologies and its
consequences on the perception of the world and of humanity.
Art and Nature do not constitute fundamentally different
domains, or yet, there is no ontological heterogeneity
between that which is self-made (Nature) and that which
is manufactured (Art). In effect, the great difficulty in
precisely determining and defining the reality referred to
by the term nature has led to the acknowledgement of the
fact that the efficacy of the idea of nature is
proportional to its imprecision. The lifting up of the
Taboo of the Natural, that is, the suspension in the belief
that nothing which is technically manufactured can be put
on a par to the essence of nature`s doings, was an
invitation to a re-assessment of the frontiers between
natural and artificial. From calculus to algorithms, and
from these to information technology and biotechnology,
metaphors transform themselves into machines and tools, and
machines into powerful metaphors whose heuristic value
lies, in last instance, in the indiscernibility between
nature and culture. Contemporary technology reveals and
makes reality available as an artifact - i.e. art and fact.
Ars gratia artis.