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A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
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Coleção Digital
Título: CORROSION IN OFFSHORE MOORING CHAINS: A CASE STUDY Autor: SILVIA NAIRA DA CRUZ CESAR LEAL
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
MARCOS VENICIUS SOARES PEREIRA - ADVISOR
HELIO MARQUES KOHLER - CO-ADVISOR
Nº do Conteudo: 4762
Catalogação: 12/04/2004 Liberação: 12/04/2004 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=4762&idi=1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=4762&idi=2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.4762
Resumo:
Título: CORROSION IN OFFSHORE MOORING CHAINS: A CASE STUDY Autor: SILVIA NAIRA DA CRUZ CESAR LEAL
HELIO MARQUES KOHLER - CO-ADVISOR
Nº do Conteudo: 4762
Catalogação: 12/04/2004 Liberação: 12/04/2004 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=4762&idi=1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=4762&idi=2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.4762
Resumo:
The purpose of this work was to characterize the
localizated corrosion phenomenom in the weld region of
offshore mooring chains type ORQ. In this sense, a number
of chain links were selected after finishing their
projected life time without corrosion signs (chains without
corrosion) as well as chain links which showed a reduced
life time caused by localizated corrosion (chains with
corrosion). Initially, a microetructural characterization,
that revealed a strong ferrite-pearlite banding, as well as
mechanical testing were carried out for both material´s
conditions. In the sequence, eletrochemistry tests
evaluated the corrosion susceptibility of the different
regions of the weld joint. The results showed that the heat
affected zone concerning the chains with corrosion was the
anodic region, with high corrosion rate, while the same
region on the not corroded chains was the cathodic one,
with low corrosion rate. After that, the heat affected zone
regarding the corroded chains was subjected to different
heat treatments aiming to reduce its corrosion rate. The
annealing heat treatment, previous to quenching and
tempering, was considered important in order to decrease
the corrosion rate of this region. Finally, the welded
joints in both conditions were analyzed by means of X-ray
diffraction, which pointed to the presence of second phase
particles containing nickel and chromium in the heat
affected zone of the corroded chains. The hardening and the
high corrosion susceptibility showed by this region was
attributed for these particles.
Descrição | Arquivo |
COVER, ACKNOWLEDGEMENTS, RESUMO, ABSTRACT, SUMMARY AND LISTS | |
CHAPTER 1 | |
CHAPTER 2 | |
CHAPTER 3 | |
CHAPTER 4 | |
CHAPTER 5 | |
REFERENCES |