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Coleção Digital
Título: TRACE THE PATH, CONSTRUCT DEVIATIONS: NEOCONCRETISM, MINIMALISM AND THE MEANINGS OF MODERNISM Autor: ANA PAULA ALMEIDA DANTAS
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
SERGIO BRUNO GUIMARAES MARTINS - ADVISOR
Nº do Conteudo: 46167
Catalogação: 03/12/2019 Liberação: 03/12/2019 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=46167&idi=1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=46167&idi=2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.46167
Resumo:
Título: TRACE THE PATH, CONSTRUCT DEVIATIONS: NEOCONCRETISM, MINIMALISM AND THE MEANINGS OF MODERNISM Autor: ANA PAULA ALMEIDA DANTAS
Nº do Conteudo: 46167
Catalogação: 03/12/2019 Liberação: 03/12/2019 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=46167&idi=1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=46167&idi=2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.46167
Resumo:
This paper aims to think about the possible points of contact between
neoconcretism and minimal art, analyzed from two fundamental theoretical
formulations on these movements: the notions of non-object and specific
objects, elaborated by Ferreira Gullar and Donald Judd, respectively. These
notions sought to conceptualize the new type of three-dimensional art object, and
in both cases considered an overcoming of the traditional artistic media of
painting and sculpture. In spite of the similarities between these notions, the
validation of this new artistic production was made, for each group, in moments in
which its relation with the heritage of European art history and the presence of
modernism occurred in different ways. The analysis of these movements from
their relations with modernism, therefore, reveals a series of textual layers linked
to the construction of these groups of artists as movements, as well as to the
criticism and history built on them - from its inception to the current days.
Descrição | Arquivo |
COMPLETE |