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Coleção Digital
Título: DESIGN AND SIMULATION OF A VARIABLE GEOMETRY SYSTEM FOR PROPULSION IN A ROBOTIC VEHICLE Autor: GUSTHAVO RIBEIRO SALOMAO
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
MARCO ANTONIO MEGGIOLARO - ADVISOR
Nº do Conteudo: 40104
Catalogação: 28/06/2019 Liberação: 28/06/2019 Idioma(s): PORTUGUESE - PORTUGAL
Tipo: TEXT Subtipo: SENIOR PROJECT
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=40104&idi=1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=40104&idi=2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.40104
Resumo:
Título: DESIGN AND SIMULATION OF A VARIABLE GEOMETRY SYSTEM FOR PROPULSION IN A ROBOTIC VEHICLE Autor: GUSTHAVO RIBEIRO SALOMAO
Nº do Conteudo: 40104
Catalogação: 28/06/2019 Liberação: 28/06/2019 Idioma(s): PORTUGUESE - PORTUGAL
Tipo: TEXT Subtipo: SENIOR PROJECT
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=40104&idi=1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=40104&idi=2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.40104
Resumo:
In this work an analysis is conducted based on the fluid dynamics effects caused by flows over different types of geometries inside a pipe for application in a robotic vehicle. Conical, elliptical and parabolic profiles are considered in the simulations performed in Ansys Fluent. The analysis verifies the feasibility of installing a variable geometry system in an autonomous robot for oil and shale gas well inspection. The turbulence model k-e with standard wall functions is validated for the dynamics of the problem through simulations based on reproduction of parameters used in a similar experiment. The results are compared based on available empirical data, as well as on results obtained by a mathematical model. Simulations are performed for two-dimensional and three-dimensional axisymmetric flows under steady state condition to obtain the solutions related to the variable geometry system. Also, a mesh independece test is conducted to validate the range of y(plus) values obtained through simulations for different meshes and Reynolds
numbers. Based on the results, a prototype of the variable geometry system is designed in Solidworks. It is verified that the installation of the proposed system reduces the robot s energy consumption.
Descrição | Arquivo |
COMPLETE |