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A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
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Coleção Digital
Título: POLITICS OF GOVERNMENT ADVERTISING: EVIDENCE FROM BRAZIL Autor: BERNARDO BARBOZA RIBEIRO
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
CLAUDIO ABRAMOVAY FERRAZ DO AMARAL - ADVISOR
Nº do Conteudo: 31792
Catalogação: 19/10/2017 Liberação: 19/10/2017 Idioma(s): ENGLISH - UNITED STATES
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=31792&idi=1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=31792&idi=2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.31792
Resumo:
Título: POLITICS OF GOVERNMENT ADVERTISING: EVIDENCE FROM BRAZIL Autor: BERNARDO BARBOZA RIBEIRO
Nº do Conteudo: 31792
Catalogação: 19/10/2017 Liberação: 19/10/2017 Idioma(s): ENGLISH - UNITED STATES
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=31792&idi=1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=31792&idi=2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.31792
Resumo:
Using a unique data set of central government expenditure on advertising in Brazil, we shed light on the behavior of public advertisers and the relation between government ads and voting. In particular, we investigate political motivations behind the allocation of the advertisement budget by the federal government and its impacts on voting. Borrowing insights from the literature of distributive politics, we first correlate ad money and votes for the government s party on the local level. Next, we exploit plausible exogenous variation on radio signal coverage to test if money spent on ads turn into votes for the government s party. Our findings show that although past presidential election outcomes predict where in the territory the government
places ads, voters do not seem to be persuaded by those ads to favor the party in power.
Descrição | Arquivo |
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