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Coleção Digital
Título: HISTORY LEARNING AND CURRICULAR REFORM AT RIO DE JANEIRO DURING THE DEMOCRATIC TRANSITION (1983-1991): BETWEEN RUPTURES AND PERMANENCIES Autor: TERESA CRISTINA DA SILVA
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
JUCARA DA SILVA BARBOSA DE MELLO - ADVISOR
Nº do Conteudo: 29841
Catalogação: 05/05/2017 Liberação: 08/05/2017 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=29841&idi=1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=29841&idi=2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.29841
Resumo:
Título: HISTORY LEARNING AND CURRICULAR REFORM AT RIO DE JANEIRO DURING THE DEMOCRATIC TRANSITION (1983-1991): BETWEEN RUPTURES AND PERMANENCIES Autor: TERESA CRISTINA DA SILVA
Nº do Conteudo: 29841
Catalogação: 05/05/2017 Liberação: 08/05/2017 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=29841&idi=1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=29841&idi=2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.29841
Resumo:
This dissertation proposes a reflection about the curricular reform that occurred at Rio de Janeiro, between 1983 and 1991. In this context, was observed in Brazil, the recuperation of a democratic state experience. This curricular reform that occurred at Rio de Janeiro has some elements that can help us to discuss, in our days, questions that is relationed with political education, the meaning and the objective of the History learning. Between 1980 and 90 decades, the social movements had an important whole in that scenery. History, as an scholar discipline, was rescued, influenced by the Nouvelle Histoire movement. Although it was a political transition period, we can observe important changes in educational politics.
Descrição | Arquivo |
COMPLETE |