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Coleção Digital

Avançada


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Título: THE SOCIAL INFLUENCE IN THE PURCHASE DECISION PROCESS OF BRAZILIAN FEMALE MAKE-UP CONSUMERS
Autor: MONICA NOBREGA LA MARCA
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  JOAO RENATO DE SOUZA COELHO BENAZZI - ADVISOR
Nº do Conteudo: 28741
Catalogação:  18/01/2017 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  SENIOR PROJECT
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=28741&idi=1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=28741&idi=2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.28741

Resumo:
The goal of this paper was to analyze the influence of social elements in the shopping behavior of female consumers when it comes to make-up. To improve the study, a focal group was formed and a questionnaire was created, both with a female audience who wears makeup on a daily basis. The focus of this assignment turned its way to groups of references and opinion leadership such as friends, bloggers and other makeup consumers. It was found that most of the female consumers are used to research before the purchase, mainly through the internet and reviews of women who already purchased the product.

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