$$\newcommand{\bra}[1]{\left<#1\right|}\newcommand{\ket}[1]{\left|#1\right>}\newcommand{\bk}[2]{\left<#1\middle|#2\right>}\newcommand{\bke}[3]{\left<#1\middle|#2\middle|#3\right>}$$
X
INFORMAÇÕES SOBRE DIREITOS AUTORAIS


As obras disponibilizadas nesta Biblioteca Digital foram publicadas sob expressa autorização dos respectivos autores, em conformidade com a Lei 9610/98.

A consulta aos textos, permitida por seus respectivos autores, é livre, bem como a impressão de trechos ou de um exemplar completo exclusivamente para uso próprio. Não são permitidas a impressão e a reprodução de obras completas com qualquer outra finalidade que não o uso próprio de quem imprime.

A reprodução de pequenos trechos, na forma de citações em trabalhos de terceiros que não o próprio autor do texto consultado,é permitida, na medida justificada para a compreeensão da citação e mediante a informação, junto à citação, do nome do autor do texto original, bem como da fonte da pesquisa.

A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
Coleção Digital

Avançada


Estatísticas | Formato DC |



Título: WHAT TO DO WITH THE AUXILIARY OF CHILDHOOD EDUCATION?: A STUDY ABOUT MUNICIPAL POLICIES IN STATE OF RIO DE JANEIRO
Autor: LUCIANA GANDARELA CHAMARELLI
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  SONIA KRAMER - ADVISOR
Nº do Conteudo: 21990
Catalogação:  05/09/2013 Liberação: 05/09/2013 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=21990&idi=1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=21990&idi=2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.21990

Resumo:
In the 1970s and 1980s with the pressure of demand, the urgency of their care, the omission of effective educational legislation and dissemination of the ideology of education as compensation shortages led to the creation of alternative service which did not exist on the basic criteria infrastructure and the education of the people who worked directly with children, women in general, without specific training, crecheiras calls, pages, nannies, assistants, etc. However, even with certain legal victories by the 1988 Constitution and the 1996 LDB is found in daycare and pre-schools in some municipalities of the State of Rio de Janeiro acting either as teachers or as supporting the activities of teacher a professional, called many Auxiliary times. The situation of these workers are poorly studied, so it is relevant for the necessity and urgency of thinking and appreciate the quality in early childhood education. Thus, this study aims to understand and analyze the situation of kindergarten aides in the municipalities and how to configure municipal policies for these professionals from kindergarten responsible for the departments of the municipalities investigated by the institutional research Child Education and Training Professionals in the State of Rio de Janeiro: conceptions and actions conducted from 2009-2011 by the research group Childhood, Culture and Education (INFOC). Initially presents a historical architecture of early childhood education in Brazil, dialoguing with the academic publications, research and national and local public policies to understand the appearance of assisting municipalities. then examines the theoretical and methodological dissertation, beyond the realm of empirical research. Finally we present the analysis of public policies to assist them through the speeches of those responsible for Early Childhood Education in the municipalities investigated.

Descrição Arquivo
COVER, ACKNOWLEDGEMENTS, RESUMO, ABSTRACT, SUMMARY AND LISTS  PDF
CHAPTER 1  PDF
CHAPTER 2  PDF
CHAPTER 3  PDF
CHAPTER 4  PDF
CHAPTER 5  PDF
REFERENCES AND ANNEX  PDF
Logo maxwell Agora você pode usar seu login do SAU no Maxwell!!
Fechar Janela



* Esqueceu a senha:
Senha SAU, clique aqui