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Coleção Digital
Título: THE HYSTERESIS INFLUENCE IN THE STATIONARY BEHAVIOR OF A MECHANIC SYSTEM Autor: HALEI FAGUNDES DE VASCONCELOS
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
LUIS FERNANDO SALGADO CANDIOTA - ADVISOR
Nº do Conteudo: 19950
Catalogação: 25/07/2012 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=19950&idi=1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=19950&idi=2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.19950
Resumo:
Título: THE HYSTERESIS INFLUENCE IN THE STATIONARY BEHAVIOR OF A MECHANIC SYSTEM Autor: HALEI FAGUNDES DE VASCONCELOS
Nº do Conteudo: 19950
Catalogação: 25/07/2012 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=19950&idi=1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=19950&idi=2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.19950
Resumo:
The mechanical behavior of systems does not always represent a linear relationship applied force and displacement. Mechanical hysteresis generally occurs in such systems, even though yielding does not occur.
In this work a model is proposed, based on a parallel arrangement of spring elements with have a bilinear hysteresis behavior. The statistical with has a non-bilinear hysteresis behavior.
The steady state of the amplitude response of the system, wich is submitted to a harmonic displacement excitation, obtained by the useof a digital computer.
Verification of these results were made by comparision with na experimental analysis of a leaf spring system, similar to those used in vehicle suspension. The experimental model was excited by a vibration table. Mechanical measurements in this real system confirmed with sufficient precision the predictions of the theorical model.
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