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Coleção Digital
Título: AN APPLICATION OF THE GAPS MODEL FOR THE IDENTIFICATION OF BRAND PERCEPTION OF A SERVICE COMPANY: THE DNV CASE Autor: LEONARDO LEMOS WAICHENBERG
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
ANDRE LACOMBE PENNA DA ROCHA - ADVISOR
Nº do Conteudo: 16528
Catalogação: 17/11/2010 Liberação: 17/11/2010 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=16528&idi=1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=16528&idi=2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.16528
Resumo:
Título: AN APPLICATION OF THE GAPS MODEL FOR THE IDENTIFICATION OF BRAND PERCEPTION OF A SERVICE COMPANY: THE DNV CASE Autor: LEONARDO LEMOS WAICHENBERG
Nº do Conteudo: 16528
Catalogação: 17/11/2010 Liberação: 17/11/2010 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=16528&idi=1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=16528&idi=2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.16528
Resumo:
This dissertation`s main objective was to test the applicability of the Gaps
Model to identify differences in perception between the clients and the managers
of a company not driven by the marketing principles, in relation to the reputation
of its brand and services. The paper presents the focal firm in detail and describes
the main concepts of brand, service and marketing services and the relation
between them. The method is based on the measurement of the customers’
perceptions related to the attributes of the company`s brand and services, which
are contrasted with the perceptions of its managers. In this regard two field
surveys are used, one being global and the other restricted to the firm’s clients in
Brazil. The main focus of this work is the local research. The results of both
surveys were the basis for determining the level of similarity of the raised
perceptions, according to measurements based on quantitative scales. The adopted
gaps model helped to demonstrate that, despite the company s good reputation in
terms of its brand and the provided services, the researched customer`s perception
differs in many areas on that envisioned by the enterprise’s managers. This result
confirms the importance of market research for the proper monitoring of the brand
and the services level of an institution. In order to minimize the gap between
presumed and obtained perceptions, some suggestions are presented for practisers
and managers, and further research on the topic also suggested.
Descrição | Arquivo |
COVER, ACKNOWLEDGEMENTS, RESUMO, ABSTRACT, SUMMARY AND LISTS | |
CHAPTER 1 | |
CHAPTER 2 | |
CHAPTER 3 | |
CHAPTER 4 | |
CHAPTER 5 | |
CHAPTER 6 | |
REFERENCES AND APPENDICES |