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A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
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Coleção Digital
Título: AFFIRMATIVE ACTION IN HIGHER EDUCATION: A STUDY OF SOCIAL INCLUSION POLICIES FOR THE BLACK AND POOR STUDENTS IN CATHOLIC UNIVERSITY OF RIO DE JANEIRO Autor: ANDREIA CLAPP SALVADOR
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
ANGELA MARIA DE RANDOLPHO PAIVA - ADVISOR
Nº do Conteudo: 13092
Catalogação: 06/03/2009 Liberação: 06/03/2009 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=13092&idi=1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=13092&idi=2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.13092
Resumo:
Título: AFFIRMATIVE ACTION IN HIGHER EDUCATION: A STUDY OF SOCIAL INCLUSION POLICIES FOR THE BLACK AND POOR STUDENTS IN CATHOLIC UNIVERSITY OF RIO DE JANEIRO Autor: ANDREIA CLAPP SALVADOR
Nº do Conteudo: 13092
Catalogação: 06/03/2009 Liberação: 06/03/2009 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=13092&idi=1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=13092&idi=2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.13092
Resumo:
Ação Afirmativa no Ensino Superior: Estudo da Política de Inserção de
Alunos Pobres e Negros na PUC-Rio searches to answer some questions that arise
from the discussion regarding the social action program developed in the Catholic
University of Rio de Janeiro (PUC). PUC-Rio has been implementing a specific
affirmative action politics since 1994 whose objective is to grant higher education
access to popular social classes of society, especially students from the Pré-
Vestibulares para Negros e Carentes (PVNCs). By having a field research done in
the years 2006 and 2007 as a basis, this study focuses on two aspects of the
affirmative program: Its beginning—the characters responsible for its formulation,
implementation and management—and its impact in the lives of the beneficiary
students during and after undergraduation. Qualitative research was chosen as the
best methodological resource in order to understand the complexity of those two
moments. To collect data, semi-structured interview was applied, which allows
interviewees to speak freely and focused on the proposed theme. Two different
types of interview scripts were used: One specifically directed to the characters
responsible for the implementation/collaborators of the affirmative politics, and
the other to the former students of the program. As a result of this work, one can
observe that the affirmative politics implemented in PUC-Rio influenced not only
its beneficiary students, their families and communities, but it also has been
contributing for the consolidation of a more diverse and democratic university
environment and campus.
Descrição | Arquivo |
COVER, ACKNOWLEDGEMENTS, RESUMO, ABSTRACT AND SUMMARY | |
CHAPTER 1 | |
CHAPTER 2 | |
CHAPTER 3 | |
CHAPTER 4 | |
CHAPTER 5 | |
CHAPTER 6 | |
REFERENCES AND APPENDICES |