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A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
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Coleção Digital
Título: HOW AND BECAUSE I AM MODERN: THE PLACE OF THE PAST IN THE CRITICAL THOUGHT OF JOSÉ DE ALENCAR Autor: DANIEL PINHA SILVA
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
ANTONIO EDMILSON MARTINS RODRIGUES - ADVISOR
Nº do Conteudo: 11351
Catalogação: 22/02/2008 Liberação: 22/02/2008 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=11351&idi=1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=11351&idi=2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.11351
Resumo:
Título: HOW AND BECAUSE I AM MODERN: THE PLACE OF THE PAST IN THE CRITICAL THOUGHT OF JOSÉ DE ALENCAR Autor: DANIEL PINHA SILVA
Nº do Conteudo: 11351
Catalogação: 22/02/2008 Liberação: 22/02/2008 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=11351&idi=1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=11351&idi=2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.11351
Resumo:
The central proposal of this work is to argue concerning
the place the past
occupies in the critical formulations of the writer Jose
de Alencar (1829-1877).
The main hypothesis is that the necessity of affirmation
of a modern
autoconsciousness is a point that covers the critical
thought of Alencar, as much
as at the moment where he thinks about himself and his
role on the world, as
much as in the occasion where he weaves formulations about
the Brazilian
literature formation. The conduction of the analysis is
marked out by two main
literary controversies where the writer was involved in
19th century, the first one
in the fifties with the famous Gonçalves de Magalhães and
the second one in the
seventies with the young Joaquim Nabuco. I suggest that,
in both, Alencar searchs
for in a bond with the past a necessary starting point for
the affirmation of a
modern conscience in the present, considering the time as
a continuous relation
between past, present and future.
Descrição | Arquivo |
COVER, ACKNOWLEDGEMENTS, RESUMO, ABSTRACT AND SUMMARY | |
CHAPTER 1 | |
CHAPTER 2 | |
CHAPTER 3 | |
CHAPTER 4 | |
CHAPTER 5 | |
CHAPTER 6 | |
REFERENCES |