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Coleção Digital

Avançada


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Título: COHORT EFFECT AND CONSUMER BEHAVIOR IN THE SUPERMARKET INDUSTRY
Autor: MARIA GABRIELA ALONSO DECCACHE
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  PAULO CESAR DE MENDONCA MOTTA - ADVISOR
Nº do Conteudo: 975
Catalogação:  27/06/2000 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=975@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=975@2
Referência [es]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=975@4
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.975

Resumo:
Not only can differences in the consumption preferences be a result of the influence of some attributes of the store and the style of attendance given to the consumer, but they can also happen as a consequence of the last experiences or personal values of the individual. The correct perception of the effects that influence purchasing preferences brings positive skills to marketing due to a better knowledge of consumers, which promotes a more adequate communication with the market, maximizing marketing efforts´results. Cohort - a group of individuals that had grown in the same environment, with similar life experiences - is defined by the conditions that have continuously happened during critical periods in its members´life. Through the analysis of cohort in the customers´attitudes of purchase, it is possible to identify the influence of belonging to a group on the purchasing behavior. In this study, the analysis of cohort is applied to the supermarket industry. Therefore, it will provide that industry a better understanding of its consumers´purchasing attitudes, making it easier to approach them with a higher level of effectiveness.

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