$$\newcommand{\bra}[1]{\left<#1\right|}\newcommand{\ket}[1]{\left|#1\right>}\newcommand{\bk}[2]{\left<#1\middle|#2\right>}\newcommand{\bke}[3]{\left<#1\middle|#2\middle|#3\right>}$$
X
INFORMAÇÕES SOBRE DIREITOS AUTORAIS


As obras disponibilizadas nesta Biblioteca Digital foram publicadas sob expressa autorização dos respectivos autores, em conformidade com a Lei 9610/98.

A consulta aos textos, permitida por seus respectivos autores, é livre, bem como a impressão de trechos ou de um exemplar completo exclusivamente para uso próprio. Não são permitidas a impressão e a reprodução de obras completas com qualquer outra finalidade que não o uso próprio de quem imprime.

A reprodução de pequenos trechos, na forma de citações em trabalhos de terceiros que não o próprio autor do texto consultado,é permitida, na medida justificada para a compreeensão da citação e mediante a informação, junto à citação, do nome do autor do texto original, bem como da fonte da pesquisa.

A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
Coleção Digital

Avançada


Formato DC | MARC |



Título: INSTANTANEOUS OF VISITS: THE SCHOOL AT CULTURAL CENTER
Autor: MARIA CRISTINA MONTEIRO PEREIRA DE CARVALHO
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  ZAIA BRANDAO - ADVISOR
Nº do Conteudo: 7497
Catalogação:  18/11/2005 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=7497@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=7497@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.7497

Resumo:
This thesis had as objective the investigation of the relation school and cultural center by means of observation of students` visits to the Centro Cultural Banco do Brasil/RJ - a cultural center - between october of 2003 and july of 2004. These observations focused on the attendance offered by the Educative Sector of the Institution in order to interpret how the mediations with the school public happens. The responsibles for these visits, therefore, assume an important role in the field work, provoking reflexions concerning its formation and performance. Moreover, interviews with coordinators, monitors, representative of the Institution, teachers and visiting students had been carried through, as well as the responsible ones for the cultural programs in the City and State departments of Education and in the City department of Culture had been heard. The photograph and documentary analysis had been configured as backing features in the field work. It was verified expressiveness of the visits of public schools in result, mainly, of the gratuitousness of the transport, offered by the CCBB and operating politicians in the suburbs of the city of Rio de Janeiro. It was possible to evidence some pedagogies - that for times entered in conflict -, present for the occasion of the actualization of the school visit, evidencing differentiated expectations on the part of the involved. Although a speech of the integrant ones of the Educative Sector of the CCBB - refering to the option for the dialogue with the school public, not to intervine, the respect for the repertoire of the students -, at several moments, it reigned a visit pedagogy restrictive and controller of the groups` experiences. The research ratified the lack of dialogue and the inexistence of toggle between schools and cultural center/museums already detached by other studies. But, at the same time, it brought elements that made possible to identify failures in meeting of expectations that, many times, had been the base of tensions between visiting professors, monitorial and the team of the Educative Sector. The field work did not have the pretension to produce but instantaneous of visits that will be able to contribute for a bigger integration between school and cultural spaces, recognizing, in this direction, the importance that the informal educational spaces currently occupy in the world-wide scene of the education.

Descrição Arquivo
COVER, ACKNOWLEDGEMENTS, RESUMO, ABSTRACT, SUMMARY AND LISTS  PDF  
CHAPTER 1  PDF  
CHAPTER 2  PDF  
CHAPTER 3  PDF  
CHAPTER 4  PDF  
CHAPTER 5  PDF  
CHAPTER 6  PDF  
REFERENCES AND ANNEX  PDF  
Logo maxwell Agora você pode usar seu login do SAU no Maxwell!!
Fechar Janela



* Esqueceu a senha:
Senha SAU, clique aqui
Senha Maxwell, clique aqui