Buscas - Coleção Digital
    :                                                                                                 Direitos Autorais
PUC-Rio
PUC-Rio
Toolbox E-mail Help Plugins Acessos Area Restrita
 
aba parte esquerda Coleção Digital aba parte direita
aba parte esquerda Sala Virtual aba parte direita
aba parte esquerda Sala de Aula aba parte direita
aba parte esquerda Lab Remoto aba parte direita
aba parte esquerda EMA aba parte direita
aba parte esquerda Projetos Especiais aba parte direita
Aumentar letra Diminuir letra Normal Contraste
 
Maxwell
imagem de espaçamento
  Página Inicial
imagem de espaçamento
  Buscas
imagem de espaçamento
imagem de espaçamento
imagem de espaçamento
imagem de espaçamento
imagem de espaçamento
imagem de espaçamento
imagem de espaçamento
imagem de espaçamento
imagem de espaçamento
imagem de espaçamento
imagem de espaçamento
imagem de espaçamento
imagem de espaçamento
  Estatísticas
imagem de espaçamento
imagem de espaçamento
imagem de espaçamento
imagem de espaçamento
imagem de espaçamento
  Sobre
imagem de espaçamento
rodape do menu


Consulta aos Conteúdos

 

Título: BLACK AND WHITE PORTRAIT OF MEDIA HYBRIDISM: THE CULTURAL PRACTICES OF FUTURE TEACHERS/PROFESSORS, STUDENTS AT UFRJ
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Autor(es): MARIA DA GLORIA BAKER BOTELHO
Colaborador(es): ZAIA BRANDAO - Orientador
Catalogação: 25/01/2005 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/Busca_etds.php?strSecao=resultado&nrSeq=5883@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/Busca_etds.php?strSecao=resultado&nrSeq=5883@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.5883
Resumo:
The Cultural practices of future teachers attending Education courses at UFRJ were studied in order to verify the hypothesis that the variations of the cultural practices of these young students, analyzed according their university centers (CFCH, CCMN, CCS e CLA), can also be attributed to what is being proposed here as variable of acquaintanceship, besides the traditional (socioeconomic and demographic) explanatory variables. The questionnaire, answered by 369 students attending the Psychology of Education II course, in the year 2003, with at least two years of university experience, was designed based on 4 constructs: protocultures; culture of volume; leisure cultures; and socio-digital cultures. The simple descriptive analysis was followed by the discriminative descriptive analysis, multivariated, which at least in an exploratory basis avoided that the hypothesis should be confirmed. That analysis indicated another possibilities to group the variables where the linguistic cultures (written- reading matter) and the techno-scientific cultures (socio- digital) can play an important role to the confirmation of the hypothesis. The reading matter and the link with music were aspects that allowed develop some profiles of the several youths, by center, however without conclusive dimension.
Descrição Arquivo
COVER, ACKNOWLEDGEMENTS, RESUMO, ABSTRACT AND SUMMARY  PDF  
CHAPTER 1  PDF  
CHAPTER 2  PDF  
CHAPTER 3  PDF  
CHAPTER 4  PDF  
CHAPTER 5  PDF  
CHAPTER 6  PDF  
CHAPTER 7  PDF  
REFERENCES AND ANNEX  PDF  
<< voltar
Buscas no domínio PUC-Rio