$$\newcommand{\bra}[1]{\left<#1\right|}\newcommand{\ket}[1]{\left|#1\right>}\newcommand{\bk}[2]{\left<#1\middle|#2\right>}\newcommand{\bke}[3]{\left<#1\middle|#2\middle|#3\right>}$$
X
INFORMAÇÕES SOBRE DIREITOS AUTORAIS


As obras disponibilizadas nesta Biblioteca Digital foram publicadas sob expressa autorização dos respectivos autores, em conformidade com a Lei 9610/98.

A consulta aos textos, permitida por seus respectivos autores, é livre, bem como a impressão de trechos ou de um exemplar completo exclusivamente para uso próprio. Não são permitidas a impressão e a reprodução de obras completas com qualquer outra finalidade que não o uso próprio de quem imprime.

A reprodução de pequenos trechos, na forma de citações em trabalhos de terceiros que não o próprio autor do texto consultado,é permitida, na medida justificada para a compreeensão da citação e mediante a informação, junto à citação, do nome do autor do texto original, bem como da fonte da pesquisa.

A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
Coleção Digital

Avançada


Estatísticas | Formato DC |



Título: CURRICULUM, PEDAGOGICAL PRACTICE AND AMAZONIC LITERATURE
Autor: MARCO ANTONIO DA COSTA CAMELO
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  MARCELO GUSTAVO ANDRADE DE SOUZA - ADVISOR
Nº do Conteudo: 38157
Catalogação:  21/05/2019 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=38157@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=38157@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.38157

Resumo:
The thesis Curriculum, Pedagogical Practice and Amazonic Literature aims to analise and comprehend, from the perspective of curriculum studies and from the studies about pedagogical practice, the knowledge and practices of teachers from regular school in Amazonic Literature and the curriculum matrix of learning proposed by the Municipal Secretary of Education and Culture from Belém,- Pará. Two scientific questions were determinant to the accomplishment of this research: (1) How the pedagogical practice of teachers that work in primary school take into consideration the Amazonic literature teaching? (2) Do the curriculum matrix of primary school in the city of Belem have within them the teaching of Amazonic Literature? I studied the pedagogical practice of primary teachers in a municipal schools of cycles located in the district of Icoaraci (Belém-Pará), analyzing the curriculum matrix, with special emphasis to Amazonic Literature. The main questions were: (1) The insertion of elements in the amazonic literary universe, in primary school, reveals itself, in the teachers practice, as a form of valuing the cultural and conceptual universe? (2) The curriculum matrix used in the primaryu school in the city of Belem could be considered as a resulto f a pedagogical model that idientifies the aspects of amazonic Literature? How does the primary teacheruses the curriculum matrix established by SEMEC in the aspects related to the Amazonic Literature Teaching? Are the socio cultural elements direclty related to the amazonic literary universe in the primary education valued by by the teacher? If so, how? If not, why? The methodology was disposed like that: Curriculum matrix analysis and observation of the school universe. The teachers that work in the primary school selected were the subjects of investigation.

Descrição Arquivo
COVER, DEDICATION, THANKS,RESUMO, ABSTRACT, SUMMARY  PDF
CHAPTER 1  PDF
CHAPTER 2  PDF
CHAPTER 3  PDF
CHAPTER 4  PDF
CHAPTER 5  PDF
REFERENCES AND ANNEX  PDF
Logo maxwell Agora você pode usar seu login do SAU no Maxwell!!
Fechar Janela



* Esqueceu a senha:
Senha SAU, clique aqui
Senha Maxwell, clique aqui