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Coleção Digital
Título: IN THE LIMITS OF THE SAYABLE: MUSIC AND LANGUAGE IN GERMAN ROMANTICISM Autor: JORGE AUGUSTO DE SERPA MENDES
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
PEDRO DUARTE DE ANDRADE - ADVISOR
Nº do Conteudo: 35082
Catalogação: 14/09/2018 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=35082@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=35082@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.35082
Resumo:
Título: IN THE LIMITS OF THE SAYABLE: MUSIC AND LANGUAGE IN GERMAN ROMANTICISM Autor: JORGE AUGUSTO DE SERPA MENDES
Nº do Conteudo: 35082
Catalogação: 14/09/2018 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=35082@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=35082@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.35082
Resumo:
The dissertation proposes to analyze the encounters and disagreements between music and language in German Romanticism, a period in which instrumental music definitively reaches its legitimacy as an autonomous artistic form. Once dependent and subject to poetry, music is then conceived as the language of the ineffable, capable of expressing a dimension of the sayable that exceeds the merely communicable through words. In addition to investigating the philosophical and historical assumptions of the different approaches of music as a language in German Romanticism, the present work also deals with the points of convergence and tension between language of words and musical language. The clashes between vocal music and instrumental music, programmatic music and absolute music, as well as the question of the translatability between music and word are developed from diverse sources, most notably the philosophical-literary writings of authors like Wackenroder, Tieck, Novalis and Friedrich Schlegel; the newspaper criticisms of E. T. A. Hoffmann and Robert Schumann; and the aesthetic-musical essays of Richard Wagner and Eduard Hanslick.
Descrição | Arquivo |
COVER, ACKNOWLEDGEMENTS, RESUMO, ABSTRACT AND SUMMARY | |
CHAPTER 1 | |
CHAPTER 2 | |
CHAPTER 3 | |
CHAPTER 4 | |
CHAPTER 5 | |
CHAPTER 6 | |
REFERENCES |