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A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
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Coleção Digital
Título: GOURMET TRIBE: ANALYSIS BASED IN POSTMODERN APPROACH AND IN LINKING VALUE CONSUMPTION Autor: ANA ELISA BIOLCHINI MARCONDES FERREIRA
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
MARIE AGNES CHAUVEL - ADVISOR
Nº do Conteudo: 32540
Catalogação: 03/01/2018 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=32540@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=32540@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.32540
Resumo:
Título: GOURMET TRIBE: ANALYSIS BASED IN POSTMODERN APPROACH AND IN LINKING VALUE CONSUMPTION Autor: ANA ELISA BIOLCHINI MARCONDES FERREIRA
Nº do Conteudo: 32540
Catalogação: 03/01/2018 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=32540@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=32540@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.32540
Resumo:
Recently several researchers on consumer behavior have had interest on
postmodern marketing and its challenges to modern and traditional theories on
marketing. In postmodern approach, consumers behavior are no more based on
demographic, psychographic or other kind of segmented aspects, but on lifestyles
and dynamic values, apparently in contradiction. This present work studies
individuals behavior while members of a group, the so-called tribes or modern
communities. Such communities have symbols and consume products and
services related to the linking values they offer, that is, products and services that
allow or support interaction among their members (Cova, 1995, apud Cova, 1997;
Cova, 2001). The main goal of this work is to identify in a postmodern tribe the
elements responsible for its definition as so, and to identify the existence
of linking values in its consumption habits. The group selected for this
exploratory research was the gourmets – connoisseurs of fine food and drink -
that usually cook. The choice of this group aimed to contribute to the discipline of
marketing from mercadological point of view, due to the growing gastronomy
market in Brazil, as well as from the academic point of view, due to the scarce
research on this consumer in the food related studies on marketing. Results
suggest that gourmets that cook constitute a postmodern tribe, and that the act of
cooking for friends has several symbolic significances.
Descrição | Arquivo |
COVER, ACKNOWLEDGEMENTS, RESUMO, ABSTRACT, SUMMARY AND LISTS | |
CHAPTER 1 | |
CHAPTER 2 | |
CHAPTER 3 | |
CHAPTER 4 | |
CHAPTER 5 | |
REFERENCES AND ANNEX |